Snillfjord kommune har utarbeidet egne rutiner for oversendelse av opplysninger ved opprettelse av vertskommuneavtaler. Dette gjelder i første omgang Helsestasjon, Ven oppvekstsenter og Bolig Sunde, andre enheter kan komme etter hvert. Det vil være en del opplysninger som vertskommunen har brukt for i saksbehandlingen, disse oversendes etter samtykke fra foreldre/elev/foresatt/pårørende/ansatt. Samtykkeerklæring sendes ut i forkant av avtalen. Denne returneres i underskrevet stand til Snillfjord kommune og legges inn i sak-/arkivsystemet. Samtykker ikke foreldre/elev/foresatt/pårørende/ansatt blir ingen dokumenter oversendt til den nye kommunen. Vertskommunen må be om innsyn i den enkeltes sak/mappe og de må spesifisere hvilke relevante opplysninger de vil ha. Opplysningene oversendes/oversendes ikke i forhold til samtykkeerklæringene. Relevante opplysninger for skole/barnehage: foreldresamtaler/halvårsvurderinger elevsamtaler ppt-rapport Relevante opplysninger for personal: arbeidsavtale evt. akanopplysninger evt. avtale om tilrettelegging Relevante opplysninger for helse: legeerklæringer sykejournaler |