Glemt Passord?

Registrering av papir dokumenter i ESA

Lunner kommune bruker Edb Sak og Arkiv (ESA).Det er en saksbehandlingsløsning som støtter opp under arbeidsprosessene i offentlig sektor og kravene til elektronisk arkiv.

 

REGISTRERING AV DOKUMENTER I ESA

Generelle regler

 

 

Dokumentene stemples – stemplet inneholder:

  • Mottatt dato
  • Lunner kommune

  

Arkivaren tar et søk og vurderer:

Opprettelse av ny sak

Registreres inn på tilhørende sak

  

Ny sak registreres i ESA med:

Saksnummer

Registrert dato

Organisasjonsenhet: avdeling/tjenestested

Tilgangsgruppe: Her har Lunner kommune opprettet flere grupper, dette for å styre tilganger i gruppen og mot den arkivdelen den tilhører

Saksansvarlig: Saksbehandler

Sakstittel: Er saken u.off er reglene at det som skal skjermes, skrives på andre linje under tittel

Arkivkode

Arkivdel – Velge den riktige arkivdelen og gruppen saken tilhører

Vurdering av unntatt offentlig og skjerming

  

Dokumentet registreres i ESA med:

Saksnummer

Dokumentnummer/journalpost

Løpenummer

Organisasjonsenhet: avdeling/tjenestested

Saksbehandler

Kopimottakere/interne mottakere

Registrert dato

Brevets dato

Avsender med full adresse med mail adresse

Dokumenttittel: Er dokumentet  u.off er reglene at det som skal skjermes, skrives på andre linje

Opprettelse av vedlegg som tilhører hoveddokumentet

Vurdering av unntatt offentlig og skjerming

Journalposten blir i status M – midlertidig journalført av arkivet

  

Qr-kode:

Utskrift av etikett med qr-kode når journalposten er lagret

Setter etiketten opp til høyre på dokumentet

Kontroll av QR – se egen rutinebeskrivelse på post- og arkivrutiner – skanning av dokumenter i Arkivplanen

  

Skanning:

Kjører bunkeskanning av dagens registrering

Alle dokumentene blir endret til status J – journalført av arkivet

Oppgave går da til saksbehandler – ligger da under mine oppgaver i ESA hos saksbehandler

Det blir også tildelt mail beskjed til saksbehandler at dem har mottatt post i ESA – med link

 

 

Se egne rutiner under spesial rutiner i Arkivplanen